Nowy obowiązek

Obowiązuje od 25 maja 2018 r. zgodnie z RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE). Głównym celem RODO jest ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych na terenie całej Unii Europejskiej. „Dane osobowe” to wszystkie informacje, na podstawie których można zidentyfikować Użytkownika, np. takie jak imię i nazwisko powiązane z jego adresem e-mail.
Głównym celem RODO jest ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych na terenie całej Unii Europejskiej. „Dane osobowe” to wszystkie informacje, na podstawie których można zidentyfikować Użytkownika, np. takie jak imię i nazwisko powiązane z jego adresem e-mail.

Kto jest Administratorem Twoich Danych Osobowych?

Administratorem Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem z naszych serwisów jest firma Learnetic S.A., ul. Azymutalna 9, 80-298 Gdańsk. Jako Administrator zawsze dbamy i troszczymy się o prywatność użytkowników odwiedzających nasze serwisy. W razie pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych można się z nami skontaktować w następujący sposób:

  • listownie na adres Learnetic S.A.
  • z naszym Inspektorem Danych Osobowych: iod@learnetic.com
  • za pomocą formularza kontaktowego na stronie www.learnetic.pl w zakładce Kontakt.

W jakim celu zbieramy dane osobowe Użytkowników? Czy mamy prawo to robić?

Twoje dane są nam potrzebne abyś mógł założyć konto na naszej platformie, pobierać za darmo lub kupować dostęp do materiałów edukacyjnych, korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji mTalent.pl.

Zbierając i przetwarzając dane możemy powołać się najczęściej na następujące podstawy prawne: niezbędność wykonania umowy, zgoda użytkownika, przepisy innego prawa, nakładające na nas obowiązki (np. prawo oświatowe, przepisy finansowe), nasz uzasadniony interes jako przedsiębiorcy.

Zgromadzone dane mogą zostać wykorzystane w następujących celach:

  • zawarcie i wykonanie umowy (założenie konta użytkownika, obsługa zleceń)
  • udostępnianie produktów edukacyjnych (pobieranie darmowych i płatnych e-podręczników)
  • przeprowadzanie konkursów szkolnych na platformie. Podstawa prawna: niezbędność wykonania umowy
  • użycie adresu e-mail użytkownika do wysyłania mu oferty marketingowej naszych usług i promocji materiałów dostępnych na platformie Podstawa prawna: zgoda użytkownika
  • wypełnianie obowiązków prawnych np. finansowych, podatkowych, przechowywanie dokumentacji. Podstawa prawna: wypełnienie obowiązku prawnego
  • promocji i marketingu produktów i usług edukacyjnych z naszej oferty
  • profilowanie polegającego na badaniu aktywności Użytkowników w celu dostosowywania oferty przez Learnetic SA i innych wydawców oferujących swoje produkty na platformie
  • kontaktowanie się z Użytkownikami na tematy związane z bieżącą obsługą platformy (np. reklamacje, obsługa zgłoszeń i zapytań Użytkowników, rozwiązywanie problemów działania platformy, usunięcia błędów, kontakt z serwisem)
  • ustalenie, dochodzenia i obrony przed roszczeniami. Podstawa prawna: uzasadniony interes administratora

Nieustannie staramy się udoskonalać funkcjonalność naszej strony w oparciu o dane i informacje zwrotne otrzymywane od użytkowników, staramy się lepiej dostosowywać funkcje portalu do indywidualnych potrzeb, dane użytkowników pozwalają nam usprawnić moderację i wsparcie techniczne strony.

Cookies (ciasteczka)

Cookies (ciasteczka) to pliki, które dana strona internetowa wprowadza do komputera Użytkownika poprzez przeglądarkę internetową (za zgodą Użytkownika), pozwalające stronom rozpoznawać daną przeglądarkę w celu pozyskiwania i zapamiętywania wybranych informacji dotyczących historii przeglądania.

Pliki cookies są zapisywane na używanym urządzeniu (komputerze/tablecie/telefonie komórkowym) użytkownika aby ułatwić nawigację i dostosować naszą stronę do preferencji użytkownika. Cookies są zaszyfrowane w taki sposób, aby osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu. Cookies zwykle zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas ich przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Cookies możemy podzielić na różne typy ze względu na:

  1. ze względu na czas przechowywania na urządzeniu użytkownika: tymczasowe (sesyjne) - pliki tymczasowo znajdujące się w pamięci przeglądarki, które pozostają w jej pamięci do momentu zakończenia sesji (do momentu wyłączenia przeglądarki), stałe - pliki pozostające w pamięci przeglądarki i mogą być wykorzystywane przez stronę w przyszłości (można je usunąć ręcznie w ustawieniach używanej przeglądarki);
  2. ze względu na to, kto jest właścicielem cookies: własne - pochodzące bezpośrednio z odwiedzanej strony internetowej, zewnętrzne (innych firm) - pochodzące ze stron firm, naszych partnerów, z których usług korzystamy przy przygotowaniu strony;
  3. ze względu na niezbędność w realizacji usługi: niezbędne - absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, funkcjonalne - umożliwiają zapamiętanie preferowanych przez użytkownika funkcjonalności serwisu. Bez nich strona będzie działać, ale wybrane funkcje mogą nie działać prawidłowo lub zgodnie z oczekiwaniami użytkownika, biznesowe - np. cookies reklamowe;
  4. ze względu na cel, w jakim zostają zbierane: uwierzytelniające - przechowują informację czy użytkownik jest zalogowany, dzięki czemu strona pokazuje odpowiednie informacje i funkcje, zapewniające bezpieczeństwo - np. do wykrywania nadużyć, weryfikuje autentyczność użytkownika, optymalizuje wydajność strony, sesyjne - np. cookies odtwarzaczy multimedialnych jak youtube czy flash, umożliwiają ustawienie tej usługi w serwisie, monitorujące ruch na stronie - wykorzystywane do zbierania informacji o tym, jak odwiedzający korzystają z naszej strony internetowej, najczęściej firmy Google Analytics, w celu sporządzania raportów i ulepszania strony internetowej. Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji.

Jak zarządzać swoimi plikami cookies?

Standardowo strony internetowe domyślnie zapisuje pliki cookies na urządzeniu użytkownika. W każdej przeglądarce internetowej można wyłączyć śledzenie „cookies” w jej ustawieniach. Użytkownik może w każdym momencie zmienić ustawienia swojej przeglądarki w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies.
Należy w Menu przeglądarki wybrać funkcję “Ustawienia” i tam poszukać części dotyczącej “Prywatności i bezpieczeństwa”. Włączając lub wyłączając funkcję dotyczącą cookies zezwalamy lub nie na zapisywanie cookies na swoim urządzeniu.

Na naszej stronie nie ingerujemy w prywatność użytkowników np. nie używamy cookies reklamowych ani śledzących i profilujących konkretnych gości naszej strony.

Lista ciasteczek własnych w portalu www.mTalent.pl:

  • User_LANG (informacje o wybranym przez użytkownika języku) - wygaśnie za 365 dni - pozwala ustawić język aplikacji
  • home_referer (przetwarzanie po stronie klienta) - wygaśnie za 365 dni - wykrywa adres IP użytkownika, na tej podstawie wyświetlana jest odpowiednia wersja strony www.mTalent.pl
  • mcourserCookieAceptance (przetwarzanie po stronie klienta) - czas sesji - służy do wyświetlania banera z przepisami dotyczącymi Cookies
  • openmLibroPopup (przetwarzanie po stronie klienta) - czas sesji - pozwala otwierać aplikacje mLibro
  • sessionId (przetwarzanie i przechowywanie po stronie klienta) - czas sesji - pozwala tworzyć sesje
  • messagers (przetwarzanie po stronie klienta) - czas sesji - zapisywanie wiadomości pokazywanych użytkownikowi w części funkcjonalności

Lista ciasteczek innych firm w portalu www.mTalent.pl:

  • _ga (Google Analytics) - wygaśnie za 365 dni - służy do rozróżniania użytkowników
  • _gid (Google Analytics) - wygaśnie za 24 godziny - służy do rozróżniania użytkowników
  • _gat (Google Analytics) - wygaśnie za 1 minutę - służy do ograniczania szybkości żądań
  • GOOGAPPUID (Google Cloud Platform) - czas sesji - służy do rozkładania ruchu internetowego
  • O tym jak firma Google stosuje zasady korzystania z plików cookie można przeczytać tutaj Polityka prywatności – Prywatność i warunki – Google

Profilowanie – czy to wpływa na Twoje prawa?

Profilowanie to szczególny rodzaj przetwarzania danych osobowych, który odbywa się w sposób automatyczny i ma na celu ocenę osoby fizycznej, a nawet przewidywanie jej zachowania.

Twoje dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednak nie będzie to wywoływać wobec Ciebie żadnych skutków prawnych lub w inny sposób wpływać na Twoją sytuację. Nie stosujemy zaawansowanego profilowania swoich użytkowników. Zbieramy podstawowe dane, np. takie jak pobrane lub kupione przez Ciebie materiały edukacyjne, przedmiot, którym się interesujesz, poziom nauczania i wiemy jakie produkty mogą Cię zainteresować. To mogą być informacje o nowych kursach lub materiałach edukacyjnych. Jednak taką ofertę możemy Ci wysłać tylko wtedy, gdy zgodziłeś się przy rejestracji na użycie do tego Twojego adresu e-mail.

Komu udostępniamy dane osobowe?

W niektórych sytuacjach mamy prawo przekazać dalej Twoje dane - jeśli będzie to konieczne abyśmy mogli wykonywać nasze usługi. Mogą to być:

  1. upoważnione przez nas osoby - nasi pracownicy i współpracownicy;
  2. nasi usługodawcy, którym zleciliśmy usługi na naszą rzecz (podpisujemy z nimi specjalne umowy powierzające im przetwarzanie naszych danych) - np. firmy zajmujące się obsługą księgową, firmy tworzące oprogramowanie, kancelarie prawne;
  3. innym odbiorcom danych - np. firmom kurierskim, firmom przetwarzającym płatności.

Dbamy o to, aby przetwarzali oni dane osobowe zgodnie z obowiązującym prawem i spełniali standardy w zakresie ich bezpieczeństwa.

Czy przekazujemy Twoje dane do państw poza Europejski Obszar Gospodarczy?

Do przetwarzania i przechowywania danych wykorzystujemy najnowsze rozwiązania technologiczne - usługi w chmurze amerykańskiej firmy Google (Google Cloud). Przechowywane dane znajdują się w centrach danych na terenie Unii Europejskiej, a także na terenie Stanów Zjednoczonych. Firma Google spełnia wszystkie warunki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych.

Jak długo przechowujemy Twoje dane?

Dane osobowe nie powinny być przechowywane w nieskończoność.
Jeśli podstawą przechowywania danych jest wykonywanie umowy/zamówienia, dane będą przechowywane aż do końca wykonania umowy (do czasu usunięcia konta), a potem aż do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub obrony przed nimi (nie dłużej niż 10 lat).
Jeśli podstawą przetwarzania jest zgoda, wówczas dane osobowe mogą być przetwarzane tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana.
Jeśli podstawą przetwarzania jest nasz uzasadniony interes - dane przechowywane są do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą.
Istnieją jednak przepisy szczególne określające czas, przez jaki powinny być przechowywane dane osobowe i wówczas takie przepisy mogą wydłużać czas przetwarzania danych osobowych (np. przepisy o rachunkowości, przepisy oświatowe).

Dane uczniów – osób niepełnoletnich?

Konto na naszej platformie mogą założyć samodzielnie tylko osoby pełnoletnie. Ponieważ zajmujemy się edukacją, stosujemy zasady "szkolne". W przypadku osób/uczniów poniżej 18. roku życia, wymagana jest zgoda rodziców lub opiekunów prawnych.

Jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych?

To, że przetwarzamy Twoje dane nie oznacza, że nie masz już nic do powiedzenia w tej sprawie i straciłeś nad nimi kontrolę. Tak nie jest - przepisy rozporządzenia o ochronie danych (RODO) gwarantują Ci szereg praw:

  • prawo dostępu i sprostowania swoich danych (np. dokonać aktualizacji danych jeśli adres e-mail uległa zmianie),
  • do usunięcia danych (jeśli sądzisz, że Administrator nie potrzebuje już danych do wymienionych celów przetwarzania albo cofasz już zgodę na przetwarzanie danych),
  • prawo do ograniczenia ich przetwarzania;
  • prawo do przenoszenia danych,
  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

Jeśli Twoje dane są przetwarzane na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody - także zgodę możesz zawsze wycofać.
Jeśli Twoje dane są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację - możesz wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania Twoich danych.

Przysługuje Ci także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, który zajmuje się ochroną danych czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Prezesa UODO).

W każdej chwili możesz skontaktować się z nami i skorzystać z przysługujących Ci praw wysyłając e-mail na adres: service@learnetic.com lub iod@learnetic.com.

Zapisy w naszej Polityce Prywatności mogą ulegać zmianie, w szczególności ze względu na zmianę przepisów prawa, zmian w funkcjonalności naszej platformy lub użycia nowych rozwiązań technologicznych. Aktualny tekst Polityki Prywatności zawsze znajduje się na stronie www.mTalent.pl.

Powrót do strony głównej